"Motherhood...What a glorious career!"


Sesiapa yang sedang mencari-cari rumah untuk dibeli di Seremban, mungkin ini pilihan yang baik kerana lokasinya terletak berhampiran dengan surau d& Pusat Perniagaan Taipan Senawang.

Alamat Rumah:
No 11, Jalan Cempaka 22
Taman Cempaka Fasa 2
70450 Seremban
Negeri Sembilan

Jenis Rumah: Teres Dua Tingkat (Freehold),

Rumah tengah dan berkeadaan baik

Saiz Rumah: 22' X 75' sq feet

Bilik : 4

Kondisi : tiada pengubahsuaian,

TETAPI LENGKAP DENGAN GRILL.

Lokasi : Terletak di hadapan Surau Al-Amin, Taman Cempaka 2, berhampiran Pasaraya Giant Senawang dan Pusat Perniagaan Taipan Senawang.

Jika berminat atau untuk keterangan lanjut, sila hubungi Syaffik 013-2089065, elly 013 3337978

10.5.10

ajar anak sayang binatang

awalnya, kulit cengkerang (telur) mula merekah sikit2.
pastu banyak pergerakan perlahan2, lepas tu sekuat2,sebab makhluk allah yang kecik comei basah tu mengerekot dalam telur untuk pecahkan.

4 ekor binatang berlainan menetas dari telur, besar sungguh kejadian Allah S.W.T.

Ostrich (burung unta)










African penguin (penguin afrika)









Tortoise (kura-kura)









Chicken(ayam)








gambar yang membuktikan kebesaran dan kekuasaan Allah S.W.T telah dipetik dari lensa pasangan suami isteri, Heidi and Hans-Juergen Koch dari Jerman. dorang mempunyai pengalaman selama 20 tahun dlm bidang fotografi khususnya bab amik gambar binatang.
ini adalah hasil berhari2, berbulan melenguk tengok binatang ni nak bertelur.

african penguin telurnya diletak dalam gua, berlapikkan bulu2 dan sedikit kayu
ostrich pecahkan telurnya bukan dengan mematuk2, tapi meregangkan otot tengkuknya sekuat hati.

tortoise berkaki merah pula menetas dengan mulut terbuka, ko terkejut keluau teluq orang amek gambar ek? (sama mcm kalu kite kuar memerut orang amek gambar kot)

binatang lain2 takde pulak dia amik gambar, mcm buaya, burung, katak, ikan,
lipas, ketam, cacing dll? susah kot.
hehe, saya nak sampaikan, ajar anak2 sayang binatang, sebab mereka makluk Allah yang dicipta dengan adanya hak untuk disayangi.

dari Ibnu Mas’ud r.a. dia berkata:

”Kami dahulu bersama Rasulullah S.A.W dalam sebuah safar (perjalanan), lalu beliau pergi untuk menunaikan hajatnya. Kemudian kami melihat Hamroh (burung) bersama dengan kedua anaknya yang masih kecil, lalu kami mengambil kedua anaknya.

Maka datanglah burung itu dan dia kebingungan mencari anaknya.

Lalu datanglah Rasulullah S.A.W, dan beliau bersabda:

”Siapakah yang membuat bingung burung ini terhadap anak-anaknya?

Kembalikanlah kedua anaknya kepadanya.”


bukan saja hak untuk disayangi, tapi hak
  1. penjagaan dan perlindungan pemeliharaan
  2. makan dan minum
  3. tidak dizalimi
  4. penjagaan dari sakit
  5. lingkungan (persekitaran) yang bersih
  6. tidak diubah fizikalnya
rasanya hujung minggu nak ajak aydan pi beli turtle kot ;)

No comments:

Related Posts with Thumbnails

HUSBAND & WIFE

HUSBAND & WIFE

WIFE & KIDS

WIFE & KIDS

KIDDO NO 1

KIDDO NO 1

KIDDO NO 2

KIDDO NO 2
 
Blog Design by Template-Mama.